Heeft er iemand ervaring met de nicer dicer?

Ik ben wel geïnteresseerd in een nicer dicer, maar ik weet niet of het echt wel gebruiksvriendelijk is. Ik heb de vraag of het deksel wel zo gemakkelijk dicht klapt als je in de reclame ziet. Stel ik leg er een prei of een ander soort harde groente vb wortel,... op, ik stel me dan voor dat je dan toch wel heel hard op het deksel moet duwen eer de groenten gesneden zijn of is dit niet zo? Constant staan snijden met een mes is ook niet zo ideaal, heb nl last van peesontsteking in mijn pols. Vandaar dat ik iets zoek dat het snijden van groenten wel makkelijker maakt. Weet iemand of dit toestel inderdaad zo makkelijk is zoals ze het in de reclame laten uitschijnen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (3)

Ik heb hem ook gekocht aangezien ik vaak stijve vingers heb en dan het klein snijden van met name wortels moeizaam gaat.

Voornamelijk gebruik ik de mesjes waarmee je blokjes kunt snijden.

De komkommer, courgette, mozarella e.d. snij je dan ik plakjes en dan komt het er mooi klein uit. Ik gebruik niet de grootste wortels maar die snij ik dan ook niet vooraf (behalve het kontje eraf) en dan komt het er mooi klein uit.

Dus om het heel klein te snijden is voor mij echt een uitkomst. Zachte dingen gaan heel makkelijk. Wortels moet je soms een paar keer doorslaan maar gaat dan ook heel goed.

Ik wil hem niet meer kwijt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, ik heb veel ervaring met dit apparaat - al weet ik niet meer wat voor merk het is, het is volledig vergelijkbaar. En zoals met alle keukenapparaten, is het pas handig als je VEEL groente moet snijden, want het afwassen (en vooral het schoonpulken) is nog wel een klusje ; dat loont niet als je minder dan een half pond groente moet snijden. Voor een grote voorraad echter is het supersuperhandig.

Daarnaast ben ik ook bekend met karpaaltunnelsyndroom (en peesschedeontstekingen (inmiddels geopereerd) aan zo ongeveer alle vingers en momenteel de duim) en ik kan niet bevestigen dat een apparaat als dit echt een verbetering is, Je moet namelijk wel FLINK kracht kunnen zetten, met name voor de hardere groentes. Ik geef er altijd een flinke klap op. Maar als ik acuut veel last heb, en er ís een man of dochter in de buurt, besteed ik het klusje liefst uit.

Het is een leuk extraatje als je regelmatig grote bergen groente snijdt, maar als je nooit meer dan een enkel paprikaatje of komkommertje snijdt, haalt het niet aan, tenzij je de ruimte hebt om hem op te bergen en je er niet gek veel meer dan een of twee tientjes voor hoeft te betalen. (Dat heeft de mijne gekost. Die kan niet schaven, maar dáár heb ik al een mandoline voor.) Het is beslist geen noodzakelijk keukenapparaat, wel een uitstekend alternatief voor een grote elektrische keukenmachine.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
bij de Blokker of Marskramer hebben ze als het goed is de goedkopere versie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou kunnen, Ik heb de mijne van de Weltbild, en momenteel heeft de Edeka ze hier - maar weer een iets duurdere versie.Ze duiken ook regelmatig op op braderieën.
Perfect ding, ook voor harde groenten. Gisteren een halve kilo champignons gesneden in 5 minuten. Ik ben liefhebber van zelf snijden maar hier ben je met een mes een half uur mee zoet. Voor de kosten hoef je het echt niet te laten en is makkelijk schoon te maken.