Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een slaatje nog goed als je van gisterenavond het hebd vergeten in de koelkast te steke tot nu ?

Is het dan nog eetbaar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
725
Amadea
7 jaar geleden
Een zelf gemaakt slaatje, zit er vlees of vis in, hoe zijn de ingrediënten totdat je het maakte bewaard?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je geeft te weinig informatie eigenlijk:
Is de omgeving verwarmd?
Of in de koele (bij-)keuken?
Ook afhankelijk van de inhoud, is het een ei-salade of een vissalade bv?

Gemiddeld genomen zal het wel kunnen nog, als het maar niet in de verwarmde (woon-) kamer gestaan heeft. Dus gebruik je neus goed. Ook is het handig om het aan een kat voor te houden , klein stukje/hapje, deze dieren hebben een geweldige neus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Antwoord:
Als je het in de koele / niet-verwarmde keuken hebt laten staan, is het waarschijnlijk nog wel eetbaar.
Als je twijfelt, gebruik je neus:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
mijn kat probeerde laatst een half verrotte vogel te verorberen, dus van die neus kun je ook niet goed uitgaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij zijn dan ook geen katten, en katten geen mensen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka
Ik heb >30 jaar katten gehad en de meeste! katten gebruiken hun neus héél goed voordat zij iets opeten.
Met honden daarentegen zie je vaak (vaker) hap slik weg brok/hapje.:)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Daarna kan ik me voorstellen dat een zelfgemaakt vs een fabrieksproduct, het fabrieksproduct in de regel ook langer goed blijft door de conserveringstoevoegingen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding