is een slaatje nog goed als je van gisterenavond het hebd vergeten in de koelkast te steke tot nu ?

Is het dan nog eetbaar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Een zelf gemaakt slaatje, zit er vlees of vis in, hoe zijn de ingrediënten totdat je het maakte bewaard?

Antwoorden (1)

Je geeft te weinig informatie eigenlijk:
Is de omgeving verwarmd?
Of in de koele (bij-)keuken?
Ook afhankelijk van de inhoud, is het een ei-salade of een vissalade bv?

Gemiddeld genomen zal het wel kunnen nog, als het maar niet in de verwarmde (woon-) kamer gestaan heeft. Dus gebruik je neus goed. Ook is het handig om het aan een kat voor te houden , klein stukje/hapje, deze dieren hebben een geweldige neus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Antwoord:
Als je het in de koele / niet-verwarmde keuken hebt laten staan, is het waarschijnlijk nog wel eetbaar.
Als je twijfelt, gebruik je neus:)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
mijn kat probeerde laatst een half verrotte vogel te verorberen, dus van die neus kun je ook niet goed uitgaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij zijn dan ook geen katten, en katten geen mensen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka
Ik heb >30 jaar katten gehad en de meeste! katten gebruiken hun neus héél goed voordat zij iets opeten.
Met honden daarentegen zie je vaak (vaker) hap slik weg brok/hapje.:)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Daarna kan ik me voorstellen dat een zelfgemaakt vs een fabrieksproduct, het fabrieksproduct in de regel ook langer goed blijft door de conserveringstoevoegingen.