Is het schadelijk om de stickertjes die op appels zitten, op te eten?

Ik ben soms een beetje suffig, maar afgelopen week extra. Tot twee keer toe heb ik het stickertje dat op een appel zit, opgegeten. Kan dit kwaad, of verteert dit gewoon?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor, daaraan ga je niet dood:) Het gaat naar je maag en wordt daar door de maagsappen (zuren) verteerd en vervolgens met de rest van je maaginhoud (voedsel) via de buik naar de darmen en vervolgens uitgepoept. Niets aan de hand dus. Toegevoegd na 24 minuten: Wat ik vergat, is dat je eigenlijk de appel goed moet schoon boenen voordat je deze met schil opeet. Niet meer voor de giftige bestrijdingsmiddelen, deze zijn verwaarloosbaar slecht tegenwoordig, maar wel om alle vuil en stof zo te verwijderen > en tegelijkertijd het stickertje ::)) Waarom niet schillen? Aangezien er veel vitamines in de schild zitten, is het veel beter de appel ongeschild op te eten.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/thema-s/d...

Verteert gewoon en appels dienen ook kindvriendelijk te zijn dus er zal wel geen echte giftige stoffen zitten in dat plakkertje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100