Heeft het kauwen van kauwgom effect op je voortanden?

Ik zie net een reclame voor kauwgom die je het 'schone tanden gevoel' geeft.. vanwege speciale korreltjes in de kauwgom..
De dame in het spotje likt nog even tevreden over haar voortanden..
Maar als ik kauwgom kauw, blijft die toch tussen mijn kiezen.
Kan het kauwen van kauwgom dan überhaupt invloed hebben op de voortanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je kauwt,zoals het hoort,doe je dat idd met je kiezen. Maar met kauwgom wil je dat nog wel een s speels door je mondholte laten circuleren en wellicht dat je tanden dan ook meegenomen worden en je daardoor dat "schone gevoel"krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Los van het feit of kauwgum goed voor je voortanden is, wat ik niet geloof, want er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, zit de suikervervanger sorbitol in kauwgum en dat is slecht voor je darmen. Krijg je o.a diaree van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, omdat het nog niet bewezen is gaan wetenschapper er van uit, dat het niet zo is. Maar waarom ook? Er gebuurt niets anders dan bijvoorbeeld bij koekjes.