In welke soep zit niet zoveel zout?

voor te kopen op het werk dan,niet om te koken,kan me tijd wel beter besteden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Natriumarme soep, dan kun je het beste even vragen bij de supermarkt waar je vaak komt bij ons is het assortiment per winkel erg verschillend is dit soort dingen.
Alleen vind ik zoutloos eten niet heel erg lekker.

C1000 heeft natriumarme groentesoep of bouillon van knorr ,Jumbo heeft ook tomatensoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

A. Als je niet zelf wilt koken, ben je aangewezen op instantsoep.
B. Als je zoutarm wilt eten, moet je instantsoepen mijden.
C. Cup-a-soup is bah.
AWM
13 jaar geleden
Wanneer is soep soep?

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar als je zoutloze soep wilt koken, dan raad ik je aan om het kookwater van een gekookt ei soep te noemen. Dan krijg je toch al redelijk meer bouwstoffen binnen dan gewoon water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelje ingeblijkte soep?
Alleen door te proberen kom je er achter.
Bij zelfgemaakte soep door de slager bijvoorbeeld, zal deze zout naar eigen smaak toevoegen.
Er zit niets anders op dan te proberen, dan weet je het voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je de vraag omdat je de automatensoep op het werk te zout vindt naar je smaak?

-Probeer eens wat pakjes met oosterse noodles uit. En dan vooral die waarbij de kruiden en groenten apart verpakt zijn.
(Die laatste variant zit in kartonnen bekers)
Door er veel heet water aan toe te voegen en een beetje of zelfs niks vande kruiden onstaat een noodle groente soep.

- Koop groente bouillon poeder en gebruik per beker heet water slechts een klein beetje.

-Gebruik slechts een kwart van de aanbevolen hoeveelheid poeder van instantsoepen

-Leng de automatensoep aan met een kop heet water.

LET OP!
Als je een natrium arm dieet volgt en daarom deze vraag stelt overleg dan eerst met je dieetiste. Veel natriumarme varianten bevatten extra veel kalium. Kalium is nuttig, maar een teveel aan kalium is erg slecht voor je lichaam ( vooral hart)

En pas ook op voor toegevoegde smaakversterkers.
ook hier geldt... consumeer met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zelfgemaakte soep. Daarin bepaal jij namelijk zelf het zoutgehalte. Alle instant- of voorgemaakte soep is in principe te zout. Dan smaakt (dus verkoopt) het namelijk beter, en het is langer houdbaar (al maakt dat p ene blik niet zo heel idioot veel uit).

Wil je op je werk zo zouteloos mogelijke soep, dan zit er weinig anders op dan toch zelf koken (soep kun je uitstekend invriezen!), en ronde, goed afsluitende kommen die in de vriezer mogen meenemen naar je werk (desnoods bevroren) en daar magnetronnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt je zelf veel werk besparen door natriumarme bouillon-blokjes te gebruiken in plaats van zelf bouillon te trekken. Die zijn in elke supermarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in zoutvrije soep XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de reformzaak verkopen ze bouillon (in blokjes of poedervorm) zonder zout. Dit kan je zo in een glas met heet water strooien. Eventueel nog wat stukjes tomaat, courgette of tauge erin om het iets een bite te geven.