Hoe haal ik het makkelijkste alle laatste kleine restjes uit de binnenkant van een pindakaaspot?

Ik kan blijven peuteren met een mesje, maar dit schiet niet op. Ik heb wel wat beters te doen!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een stukje brood op een vork.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De werkelijke winst van dat laatste beetje pindakaas zal minimaal zijn... je schiet in de stretch door hier vragen over te stellen, je hebt je hersens al gepeinigd voor het stellen van de vraag, je bloeddruk gaat omhoog, je moet een pottenlikker/fressenschraper gaan halen en hanteren... Kost je zo een extra bezoek aan de medici en zeker 15min van je leven... gooi die pot nou gewoon lekker relaxed weg...!!!
dudemeister
7 jaar geleden
is Nederlanders eigen hé.
Maak hem zo goed als je kan leeg, steek er verder geen moeite in en koop een nieuwe pot.

Antwoorden (3)

Met een flessenschraper, voor anderhalve euro te koop bij alle huishoudelijke winkels.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is een pottenlikker, en dat model is volgens mij al een hele tijd niet meer te koop. Ik hamster ze als ik ze zie bij rommelmarkten, want er gaat niets boven een echte ouderwetse pottenlikker. De moderne flessenschrapers enz. trekken nergens op ; werkt totaal niet. Gewoon in de kringloopwinkel enz. op zoek naar een echte pottenlikker, daarmee krijg je ze (en alle andere mogelijke flessen en potten) echt schoon leeg.
Amadea
7 jaar geleden
Nee, dat is geen pottenlikker maar een flessenschraper. Belachelijk om daar gelijk twee negatieve duimen voor te geven. Ik maak daar een pindakaaspot perfect mee leeg!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zowel de pottenlikker als de flessenschraper zijn totaal onbekend bij buitenlanders. Als je hen eender de twee laat zien weten ze niet wat het is. Als ze over schok van het doel van deze twee schrapers zijn, begrijpen ze nog niet dat deze zijn uitgevonden! Holland op zijn smalst!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Marleen
http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en-tafelen/keukengerei/overig-keukengerei/flessenschraper Dit is overigens een pottenlikker:
https://www.google.nl/search?q=pottenlikker&num=20&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiIys-XrorPAhWF5xoKHWUZDNMQ_AUICCgB&biw=1920&bih=1099 Daar kom je niet mee in een fles.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Snap de minnen niet.
flyingcrow
7 jaar geleden
Ik vind die minnen ook belachlijk. En freekfluweel,waarom zou ik het laatste restje pindakaas laten zitten?Omdat volgens jou de buitenlander het ook niet doet? wat is er verkeerd aan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De min was bij mijn beste weten niet van mij hoor ;-) Maar ik vraag me af of die termen misschien ook gewoon regionaal kunnen verschillen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En die nieuwe moderne zijn niet fijn ; veel te stug. Je moet echt de ouderwetse hebben met het soepele rubbertje ;-)
De beste, makkelijkste en leukste manier is om de pot buiten op te hangen, de vogeltjes zullen alles opeten, en jij kunt van de activiteit genieten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het leukste idee tot nu toe, misschien een domme vraag, maar hoe hang ik die pot op?
Verticaal met opening boven of beneden? of Horizontaal?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik hang ze altijd op met de opening horizontaal,
dus niet naar onderen en niet naar boven.
Zo plaats je ze immers ook in de kant en klare houders die bij dierwinkels te koop zijn.
Al is daar het nadeel dat er vaak alleen de kleine potten in passen. Mocht je een boom hebben kun je de pot ook in de vork van 2 takken knopen, het beste gebruik je hiervoor dun binddraad dat je eerst om de rand van de pot doet waar normaal de deksel zit, dan zal de pot ook niet naar beneden vallen, en eventueel kapot gaan suc6
Beetje heet water erin.Deksel erop,schudden,en de emulsie in je pindasaus gebruiken.