Klonten in knoflookpoeder, gevaarlijk/schadelijk? of nog eetbaar?

Ik heb het vrij lang goed kunnen houden, maar nu zitten er toch klonten in. Is het schadelijk? Ik kan mij namelijk voorstellen dat vocht de voedingsbodem is voor bacterieën en schimmels.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
Amadea
7 jaar geleden
Tip voor de volgende voorraad: voeg wat droge rijst aan het potje toe, dat neemt eventueel vocht op en houdt het poeder droog.

Antwoorden (1)

Geklonterd knoflookpoeder is na fijnmalen nog goed te gebruiken. Meestal heeft het poeder dan al lang gestaan en is het sterke van de smaak er al vanaf, maar het is niet schadelijk en nog wél eetbaar.
jc54