Nee.

De Prunus laurocerasus (Gewone laurierkers) wordt nogal eens verward met de Laurus nobilus (Laurier). De laurierkers is giftig, de bladeren geven als je ze kneust blauwzuur af!

De Laurus nobilus (Laurier) is een houtachtige en groenblijvende heester die tweehuizig is: de mannelijke en vrouwelijke bloemen staan op afzonderlijke planten. Oudere planten geven zwarte bessen met slechts één zaadje. De bladeren die lederachtig en glanzend aanvoelen geven bij het wrijven de typische aromatische geur af. Deze soort is de enige die eetbaar is, alle andere soorten laurier bevatten gif.
Amadea