Kun je als moslim zijnde wel wildzwijn eten of valt dit ook onder varken?

Er is bijv wildpate, waar wildzwijn in kan zitten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

Ik ga de koran er zo is bij pakken en kijken of ik een citaat vind waar precies het verbod staat.
Maar een wildzwijn valt ook onder de 'familie der Varkens' ook wel 'Suidae'. Net als de 'gewone' varken. Dus ik zou zeggen dat dat ook niet mag.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik vind zonet dit:

Niet alleen het varken is verboden, maar het vlees van alle carnivoren (vleesetende dieren) en van mensen, is niet toegestaan voor consumptie.
Het vlees van een kat, hond, rat, muis, tijger, vos, leeuw, arend, valk, havik, etc. is verboden, terwijl het vlees van herbivoren (plantenetende dieren) zoals schapen, koeien, kamelen, herten geiten, kippen, eenden, ganzen, konijnen, etc. is toegestaan mits het dier geslacht is volgens de regels (uitspreken van de tasmiya) van de Islam. Het paard en de ezel zijn in de Islam edele dieren en het vlees hiervan wordt alleen in noodgevallen gegeten.
Er werd geëxperimenteerd met vetten van eetbare en oneetbare dieren en er werd bevonden dat vetten van eetbare dieren een patroon van onverzadigde vetzuren volgen, behalve varkensvlees. Dat volgt het patroon van verzadigde vetzuren.
Dit betekent dat als iemand het vlees van plantenetende dieren eet, het vet hiervan gehydrolyseerd wordt in de dunne darm door een stof uit de alvleesklier na door galzouten geëmulgeerd te zijn.
Het zal worden geabsorbeerd, opnieuw samengesteld en opgeslagen in de vetweefsels als menselijk vet.
Maar die stof uit de alvleesklier kan het vet van carnivoren dieren niet afbreken.
Dus worden ze daarna opgeslagen in de vetweefsels als dierlijk vet en niet als menselijk vet en varkensvet gedraagt zich net als vet van vleesetende dieren.

'k Ben alleen ben nog opzoek naar een citaat in de Koran waar dit dus ook aan te koppelen is.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik vind nu dit: "De Profeet (salalahu aleihi wasalam) verbood het eten van carnivoren (vleesetende dieren) met scherpe hoektanden en alle vogels met klauwen [Muslim 6:60]. Ook verbood hij het vlees van apen [al-Mukhari in al-Fath, nr. 4215]."

Alleen ik kan geen makkelijke site vinden waar de gehele Koran staat uitgeschreven. Waar ik dus ook die nummer goed kan controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zwijn, varken, allemaal om het even, of ze nou wild of tam zijn, ze zijn allemaal verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt niet onder varken maar het zit wel in die bepaalde catogorie.

Ik denk dat je beter voor kip of iets kan gaan.

Maar als je ligt gelovig ben, kan je het proberen.
Als het niet lekker is is het HARAM!
( of hoe ze dat ook noemen )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens deze site (bron) is een wild zwijn wel degelijk een varken. Ze zeggen daar: Het tamme varken is een gedomesticeerd wild zwijn. De eerste domesticatie vond zo'n zesduizend jaar geleden plaats.

En mocht je het daar niet mee eens zijn, dan toch zeker wel met het feit dat ze tot de varkensachtigen behoren?