hoe wordt amandelschaafsel gemaakt? Hoe krijgen ze die amandelen zo mooi in plakjes geschaafd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.3K

Antwoorden (2)

Ze worden van te voren iets vochtig gemaakt dan laten ze zich beter schaven in een groente molen
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Knap als je dat voor elkaar krijgt. :)
Amandelen schaven is iets wat je zelf niet kunt. Je kunt ze hooguit zelf met een mesje in plakjes snijden, maar dan worden ze nooit zo schilferig dun. Ze worden dus fabrieksmatig geschaaft. Hier staan speciale machines die
zo'n 4000 pond amandelen per uur schaven.
De machine verwarmt de amandelen eerst zodat ze iets zachter worden en niet versplinteren bij het schaven.
Daarom zijn ze geschaafd ook altijd duurder dan de hele amandelen. Dit werk moet nl. ook betaald worden.
amc