Kunnen wilde konijnen die doodgegaan zijn aan het RHD2 virus gegeten worden door mensen?

Als je hem vindt en nog een beetje warm is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan, want het virus doet niets bij mensen.
Toch adviseer ik je om het niet te doen.
Ten eerste weet je niet zeker of het konijn geen andere ziektes onder de leden had, en ten tweede is hij bij het slachten niet leeggebloed. Is op zich niet gevaarlijk, maar wel vinden we dat onfris.
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het RHD2 virus is onschadelijk voor mensen. Maar om verspreiding tegen te gaan word het afgeraden de dieren te verplaatsen.

Het liefst willen ze dat deze dieren gemeld worden bij het Dutch Wildlife Health Centre.