Wat is een goede chocolade vervanger?

Het moet ook wel smaak hebben ...

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoelde eigenlijk in recepten. Ik heb wat gerommeld met carobe maar die brownies waren niet echt lekker.

Weet jij het antwoord?

/2500

Werther 's Light Mini vindt ik zeer smaakvol en toch zeer energiearm:zeer geschikt om even tussendoor.Zoet en romig en ongewoon lekker: Werther's Original Minis suikervrij zijn de eerste romige snoepjes die gemaakt zijn zonder suiker, maar nog steeds dezelfde volle en unieke smaak bieden geheel volgens de Werther's Original traditie.

Als ik zin krijg in chocola neem ik altijd een klein glaasje (100 ml) chocomel. Je kan ook aardbeien doen met een beetje chocoladesaus. Indien je echt helemaal geen chocoladesmaak meer wil, moet je nagaan of je iets hards of zachts wil zoals een jodenkoek of een snoepje. Misschien vind je zuur wel lekker en moet je daar is iets mee proberen. Voor iedereen is een chocolade vervanger iets anders. Ik vind bakken heel leuk; dat kan je ook proberen, zelf iets creëren wat je lekker vind. Dan ben je ook gelijk even bezig!

Eigenlijk is witte chocolade de vervanger van Chocolade. Witte chocolade bevat geen cacao-poeder en de cacaoboter is zeer sterk bewerkt. De witte chocolade mist hierdoor al de antioxidanten en andere stoffen die karakteristiek zijn voor melk- en pure chocolade, zoals thiamine, riboflavine, theobromine en fenylethylamine. Hierdoor valt witte chocolade eigenlijk niet onder chocolade.

Een gezonde vervanger voor chocolade is xocai. Het wordt gemaakt van rauwe cacou en gezoet met acai bessen. Je kunt er alles over lezen in de link, maar let wel goed op de prijzen voordat je bestelt, want het is peperduur.

Bronnen:
http://xocai.xocaistore.com

Cacao. In een recept zou je dat op kunnen lossen met cacao. Echter zal je dan vaak het verschil tussen chocola en cacao moeten oplossen, vaak dmv bijvoorbeeld extra suiker en boter. Dan heb je ongeveer weer chocola dus of dat je doel is weet ik niet. Technisch is het echter wel een kloppend antwoord. Als het is om zo goedkoper brownies te produceren kan het een oplossing zijn. Hier brownies die niet met chocolade maar met cacao(cocoa) is gemaakt. https://www.verybestbaking.com/recipes/29519/chewy-cocoa-brownies/#sm.00000sn49d2osdf8xv1w7q9048n29 Mocht het probleem zijn dat je bijvoorbeeld juist cacao (het belangrijkste bestandsdeel van chocolade) wilde vermijden, moet je dat even aangeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100