Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb te veel kirininootjes gebruik nu is mijn renga te bitter ??

Wat kan ik tegen bittersmaak renga doen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K
Amadea
7 jaar geleden
Renga is een Japans kettinggedicht. Kirininootjes bestaan niet. Wat bedoel je precies te vragen?
Amadea
7 jaar geleden
Gaat het wellicht over Indonesische rendang met kemirienoten? Die zijn niet zo bitter. Maar je zou er wat zoete ketjap bij kunnen doen.
BarendV
7 jaar geleden
Ketjap? Goeie tip Amedea!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor je Rendang Padang gerecht moet je je kemiri nootjes sowieso eerst een minuut of tien in de oven goudbruin laten poffen (op 160 graden), nooit rauw eten. En nooit teveel, want dan krijg je gegarandeerd buikloop.

De bittere smaak kun je maskeren met wat rijstazijn of honing. Echt smakelijker kun je het niet maken. Voorkomen is beter dan genezen.

Zelfs als Javaan ben ik geen liefhebber van kemiri nootjes, ook nooit kunnen wennen aan de bittere nasmaak. Als alternatief kun je lichtgeroosterde macademia noten of pecannoten gebruiken.

Probeer anders het authentieke recept Rendang Padang van Lonny Gerungan zonder kemirinootjes.
http://www.smulweb.nl/recepten/1379738/Rendang-padang-van-lonny-gerungan
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding