Ik ga naar de tropen en wil dan zelf mijn makreel kweken hoe pak ik dit aan?

Ik ga werken in Suriname en wil graag iets aan viskweken doen op een biologsiche verantwoorde manier dit wil ik later gaan uitbreiden voor de handel export denk ik , dus wil ik aan alle eu normnen voldoen.
Ik wil de makreel ook gaan roken en daarvoor heb ik al een rookpot gekocht in Volendam . In Amsterdam waar ik nu woon heb ik al redelijk kunnen oefenen met roken. Kan iemand mij op weg helpen ik wil dus klein beginnen en dan stap voor stap uitbreiden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Het leefgebied van de makreel biedt geen goede basis om vanuit Suriname dit te beginnen.

Misschien is het raadzaam om je af te vragen welke andere vis die ter plaatse leeft en ook gegeten wordt in aanmerking komt voor jouw ambitieuze plannen .

(uit de bron)
Verspreiding en leefgebied
De vis komt voor in de Atlantische Oceaan, Noordzee, Oostzee, de Middellandse Zee en de Zwarte Zee boven het continentaal plat. In de zomer komen de vissen dicht bij de kust en trekken dan naar het noorden. In de winter bevinden ze zich in diepere wateren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Makreel
https://smokeyjohn.nl/de-makreel