Hoe kan je geroosterde paprika (zelfgemaakt) bewaren?

Toegevoegd na 2 uur:
Als ik het de volgende dag weer wil nuttigen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.6K

Het beste antwoord

Reeds geroosterde paprika zou ik niet in de vriezer bewaren. Na het ontdooien blijft er slechts wat drab en een velletje over.

Rauwe paprika kun je wel redelijk goed in de vriezer bewaren, al houd je natuurlijk altijd dat de meeste knapperigheid verloren gaat.

Geroosterde paprika kun je afgesloten in de koelkast wel twee tot drie dagen bewaren. Weer opwarmen in de oven, kort (zo'n 3á4 minuten in een voorverw. oven van 200*c.)

Aan te raden is toch om geroosterde paprika meteen na bereiden te nuttigen. Een (onaangesneden) rauwe paprika kun je al gauw een week bewaren in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Plastic doosje of zakje.
en hup in de vriezer.
12 jaar geleden
in de vrieser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op olijfolie is het beste, afgesloten in een bokaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door ze te ontvellen en dan in olie met knoflook te leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze maar een dag wilt bewaren kan je ze het best in een marinade leggen van bijv. wat goede olijfolie, (balsamico)azijn, gesnipperd teentje knoflook, iets suiker, zout en peper. Ik doe ze altijd in een glazen pot en zorg dat ze onder staan. Trekt er nog een lekker smaakje in ook!

Wil je ze langer bewaren doe ze dan bijv in een pot met augurkennat of maak zelf een lekkere azijnbasis. Ook kan je ze goed platmaken, zodat de lucht er zoveel mogelijk uit is en dan in een diepvriesbakje zo droog mogelijk tussen laagjes papier of folie ( zodat ze niet aan elkaar plakken) en vries ze in.
In olie zou ik niet aanraden want er is dan een kans op botulisme als er niet brandschoon gewerkt wordt.
amc