hoe zit het met de sterkte van thee?

Als je en zakje groene thee voor een kleine mik gebruikt of voor een grote mok. Is die grote mok dan slapper?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Natuurlijk ligt dat aan (1) de grootte van de mokken en (2) aan de hoeveelheid thee die in het theezakje zit.

Koop je een pakje thee voor theepotten, dan is de thee in de grote beker zeker niet slapper dan de thee in de kleine beker.
Er zit namelijk zoveel thee in het zakje dat je er een hele pot thee mee kunt zetten.

Dus geen probleem.

Heb je een pakje thee voor bekers dus 1-persoons zakjes gekocht, dan kun je het langer laten trekken en ingeval van de slappe thee het zakje er snel doorheen halen. Het is al snel te sterk.

Nou drink ik zelf grote bekers thee en doe meer dan één keer met het zakje. Dat is geen enkel probleem. Als je van hele sterke thee houdt [zoals Engelsen die drinken] kun je één keer met het theezakje een sterke thee maken, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen de thee niet zo sterk lekker vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie : mijn ervaring is dat de meeste mensen de thee _ zo sterk NIET lekker vinden._
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Toch is het bij groene thee volgens mij anders dan bij zwarte thee. Over de laatste soort gaat jouw antwoord, maar naar de eerste soort wordt gevraagd.