Hoe kan ik het best gezond eten tijdens Opwekking?

Op 13 t/m 16 mei ga ik op het evenementen terrein van Walibi kamperen. Bij de pinksterconferentie: Opwekking is er geen stroom aanwezig op de Kampeer terrein. Nu vraag ik mij af hoe kan ik het best de komende 3 dagen gezond eten zonder het bederft? Ben student en ben financieel niet in staat om een koelbox te kopen of gasstel. Maar wil niet in die 3 dagen bij de kraampjes patat eten of iets. Ben namelijk bezig met afvallen en 4x per week trainen en thuis heb ik natuurlijk een fornuis omdat het gas natuurlijk in mijn huurprijs zit. Salade heb ik ik in iedergeval als tip gekregen maar wil het niet alleen op salade houden natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Sani

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
Amadea
8 jaar geleden
Kan je niet van iemand zo'n campingbrandertje en een aluminium pan met greep lenen? Een gasvulling kost maar vier euro. Daarmee kan je gezonde éénpansgerechten koken.
Ritsuka
8 jaar geleden
Het gaat maar om 3 dagen. Als jij voor en na die tijd extra goed oplet met eten, kan dat echt niet veel kwaad hoor. Je lichaam kan best goed compenseren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2e hands een campingbrandertje is veel goedkoper dan eten bij de kraampjes. En na het festival kan je het weer verkopen. Wat ook kan is een doosje eitjes extra meenemen en in ruil voor een gekookt eitje gebruik maken van iemand die wel een brander mee heeft. Daar maak je vrienden mee, vooral 's ochtends.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gedroogde groente (vaak in de vorm van chips) en droge worst.

Antwoorden (1)

Zonder te kunnen koken blijft er niet veel anders over dan salades en/of brood te eten. Neem in elk geval toch een koeltas mee en doe hierin producten die niet erg bederfelijk zijn maar toch beter niet in de warmte kunnen liggen. Denk aan tomaatjes, bleekselderie, komkommer, kaas, hardgekookte eieren, kuipje boter enz. enfin alles wat je graag op brood eet of wat je in een salade lekker vindt.

Je kunt ook alvast thuis groenten bakken die je dan ook in een salade kunt doen en wat rijst, pasta, couscous én/of aardappeltjes koken. Verpak alles in goed afsluitbare diepvriesdoosjes zodat niet alles door elkaar geschud wordt en gaat kneuzen. Beurse plekken beschimmelen erg snel en steken de rest ook aan. Een dressing voor de salade kan je in een flesje of ander afsluitbaar bakje doen en ook alvast thuis klaarmaken.
Broodjes of sneetjes brood kan je gewoon in de plastic zak laten zitten en die zijn ook zonder koeltas nog wel enkele dagen goed.

De supermarkten verkopen bijna allemaal wel koeltassen voor weinig geld omdat daarin gekochte diepvriesproducten zo lang mogelijk koud blijven tijdens het transport naar huis. Ze kosten slechts een Euro of 2.
amc