Hoe en hoelang kun je verse ansjovis bewaren?

Ik heb ongeveer 200 gram verse ansjovis (met kop en ingewanden er nog aan) gekocht. Volgens http://www.zelfmaakrecepten.nl/ansjovis/ moet je de ansjovis zouten, echter dat is juist de reden waarom ik ze niet in de super heb gekocht: die zijn altijd zo zout.

Hoe kan ik de ansjovis het beste (zonder al te veel zout) bewaren en hoelang kan ik deze dan bewaren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.7K
Poet
8 jaar geleden
Je bedoelt: hoelang kun je ansjovis bewaren :)
dudemeister
8 jaar geleden
spoel ze af onder de kraan - minder zout
ik gebruik deze alleen als basis voor een pastasaus
om ze zo te eten is niet erg lekker
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ligt aan je smaak @dudemeister.
Ken je die glazen potjes met ansjovis er in? Voor veel mensen een gruwel om te eten : veel te zout, voor anderen [ ik dus ook ] is het heerlijk. Het ligt er gewoon aan of je zout wel of niet lekker vindt. Je kunt ansjovis ook heel goed gebruiken op je eigen gemaakte pizza , een paar niet te veel verspreid , heerlijk!

Het beste antwoord

Ansjovis , verse vis in het algemeen , moet je zo snel mogelijk gebruiken/eten.

Verse vis eet je dezelfde dag op. Gebakken, gekookt, gepocheerd of gefrituurd, maar langer dan 1 dag is het niet smakelijk. Meteen invriezen is de betere keus.

Pekelen , zouten , doet men juist om de vis langer te bewaren, maar het is wel zout, dat klopt.

Dus Je kunt het vers in papier en een plastic tas/zakje in de koelkast bewaren of bij thuiskomst meteen invriezen in een plastic container/bakje of gewoon in de verpakking als die goed is.

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de vis in een papieren verpakking hebt mee gekregen, doe er dan nog wel een plastic zak omheen voordat het de vriezer ingaat. Voor de lucht , maar ook om het goed te verpakken.