Hooelang moet wjn minimaal rijpen in de wijnton voor het verkocht kan worden?(nadat alles na het plukken en persen verder is gedaan)

Ik snap dat wijn wel honderden jaren oud kan zijn maar wat is de minimum rijptijd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Als de wijn is gebotteld komt er een rijpingsperiode op de fles. Echt een tijd hiervoor is er niet maar wacht in ieder geval twee maanden met het proeven, want de wijn is dan aan het herstellen van het bottelen. Zware wijnen kunt u over het algemeen langer bewaren dan wijnen met weinig alcohol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De jongste wijn die ik ken is de Beaujolais met slechts een rijptijd van 2 maanden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beaujolais_(wijnstreek)