hoe kan je de ah--zelf-maak-ijsjes er beter uit krijgen?

Ik heb pas een ijsjes-maak-set gekocht bij de albert heijn, van plastic. Je moet er sap o.i.d. in doen, stokje erin steken, zelf invriezen en dan zou je ze er uit moeten kunnen halen. Maar die ijsjes kun je haast niet los krijgen, alleen met veel warm water en gepruts. Wie heeft de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wou net zeggen, even onder stromend warm water houden, maar dat heb je blijkbaar al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat duurt erg lang, misschien eerst warm maken voor ik het spa erin doe? of juist even invriezen zonder sap en dan pas vullen?

Antwoorden (5)

Misschien 5 sec in de magnetron..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een paar seconden in lauw water dompelen, of afspoelen onder de lauwe kraan.
Dan smelt de buitenkant van het ijsje nét van het plastic af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor bavarois' geldt dat je de vorm eerst even met koud water afspoelt voordat je de pudding erin stort, dit zorgt ervoor dat de pudding beter loslaat.

Misschien dat hetzelfde ook geldt voor jouw ijsjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen plastic gebruiken, gebruik metaal, dit geleid de warmte van het water beter waardoor het makkelijker is om de ijsjes eruit te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder deed altijd een klein beetje zonnebloemolie op een keukenpapiertje en smeerde de binnenkant van de vormpjes er licht mee in. Zo kwamen ze er super uit. Je kunt de ijsjes na het uithalen even kort afspoelen onder de kraan maar er blijft maar heel weinig olie op zitten.