Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je de ah--zelf-maak-ijsjes er beter uit krijgen?

Ik heb pas een ijsjes-maak-set gekocht bij de albert heijn, van plastic. Je moet er sap o.i.d. in doen, stokje erin steken, zelf invriezen en dan zou je ze er uit moeten kunnen halen. Maar die ijsjes kun je haast niet los krijgen, alleen met veel warm water en gepruts. Wie heeft de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wou net zeggen, even onder stromend warm water houden, maar dat heb je blijkbaar al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat duurt erg lang, misschien eerst warm maken voor ik het spa erin doe? of juist even invriezen zonder sap en dan pas vullen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Misschien 5 sec in de magnetron..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een paar seconden in lauw water dompelen, of afspoelen onder de lauwe kraan.
Dan smelt de buitenkant van het ijsje nét van het plastic af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor bavarois' geldt dat je de vorm eerst even met koud water afspoelt voordat je de pudding erin stort, dit zorgt ervoor dat de pudding beter loslaat.

Misschien dat hetzelfde ook geldt voor jouw ijsjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen plastic gebruiken, gebruik metaal, dit geleid de warmte van het water beter waardoor het makkelijker is om de ijsjes eruit te krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder deed altijd een klein beetje zonnebloemolie op een keukenpapiertje en smeerde de binnenkant van de vormpjes er licht mee in. Zo kwamen ze er super uit. Je kunt de ijsjes na het uithalen even kort afspoelen onder de kraan maar er blijft maar heel weinig olie op zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding