Wat is goedkoper, grote of kleine bananen kopen voor € 0,99 per kilo?

De schil gooi je weg natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Grotere, want een kleine banaan heeft in verhouding meer schil dan een grote.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat klopt niet. De verpakking past bij de inhoud. Je hebt bij een kleine banaan geen verhoudingsgewijze grotere schil.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat de dikte van de banaanschil gelijk blijft.
tinus1969
8 jaar geleden
@Amadea, elementaire wiskunde: een kubus van 1x1x1 meter heeft relatief meer oppervlak (meer schil) dan een kubus van 2x2x2. Reken maar na.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@tinus1969 Een schil is geen oppervlakte maar ook een inhoud. De grote vraag is of de schil in dikte meegroeit met de inhoud. Stel een kubus met zijde en 8 en een met zijde 16. Dat geeft een inhoud van 512 en als de schil 1 dik is een inhoud van 1000 (de zijde wordt dan immers 10). Bij de kubus van 16 met inhoud van 4096 zou het dan wel zo logisch zijn dat de zijde 20 wordt en dus een inhoud van 8000. Waarbij je ziet dat de schil verhoudingsgewijs evenveel volume behoudt. Maar dat is dus allemaal koffiedik kijken. Wat we nodig hebben is het antwoord op de dikteverhouding van een schil. Als die 1 blijft en we dus een zijde van 18 krijgen en een inhoud van 5832 heb je idd veel meer aan grote inhouden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"want een kleine banaan heeft in verhouding meer schil dan een grote." Dat zal dus eerst hard gemaakt moeten worden.