Hoe krijg je dat stukje schil er uit? Zie toelichting.

Stel je tikt 1 of meerdere rauwe eieren kapot op de rand van een kom, en vervolgens gooi je inhoud van dat ei in die kom. Daarna zie je dat er in de kom een heel klein stukje schil drijft.

Hoe krijg je dat er uit?

Geprobeerd met lepels, en vingers, maar het glipt er telkens weer door.

Is hier een truckje voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Geleerd van een kok:

Stukje schil haal je eruit met... het stuk schil van het ei dat je nog in je handen hebt!

Echt waar.. werkt alsof het een magneet is.

:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Toch zou het met een theelepeltje prima moeten lukken. Hou de kom wat schuin en schep met het lepeltje richting de wand van de kom. Kans dat het stukje op het lepeltje blijft of dat het aan de rand van de kom blijft hangen. Dan kun je het er met je vinger afhalen.

Anders gooi je de gehele inhoud door een zeer fijne zeef, wel een kom onder de zeef zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zo probeer ik het ook altijd, met een lepeltje.
Maar het duurt bij mij minstens 5 minuten voordat het een keer lukt. En als het meerdere stukjes zijn, wordt het helemaal een langdurig klusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ei door een heel fijne zeef halen lijkt me ook nog wel een heel karwei, waarbij onevenredig veel aan de zeef zal blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedacht ik me ook net, het moet ook weer niet te fijn zijn, idd.
Ik doe dat altijd met een theelepeltje. Duw het schilletje voorzichtig naar de rand en dan kun je het er zo uitscheppen.

Wat je ook kunt doen, eerst het ei kloppen, dan kun je de schil er makkelijker uithalen.

Toegevoegd na 47 seconden:
Een beetje eierschaal eten kan geen kwaad hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet wil even door een vergiet of een zeef halen.
Vissen met een keukenpapiertje wil ook nog wel eens lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje zout er op gooien en het probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik pak dat altijd met een puntje van een mes. Het is wat gefriemel, maar het lukt wel :)