Welke Chocolade maakt het Dikst en welk het minst Dik?

welke chocolade is het allerslechtste om te eten? ik denk zelf dat je van de Bon Bon Block vanwege 535 cal per 100 gram en de vulling ect smaak het dikst van word.. en van de Pralines Bon Bons denk ik dat je het minst dik van word vanwege dat daar minder suiker inzit en 391 cal per 100 gram maar... weten jullie nog slechter en of minder slecht chocolade.. graag zie ik info hieronder

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet wel dat pure chocola het minst dik maakt!

Welk merk chocolade je neemt maakt niet uit, het vetgehalte maakt dik. Hoe puurder de chocolade, hoe minder vet en dat is bij elk merk zo.

Meer calorieën naar binnen werken dan je verbrandt maakt dik, niet de soort chocolade, candybar, bonbon of praline die je eet. Het percentage suiker is inderdaad wel een graadmeter en hoe hoger het percentage cacao, des te minder de behoefte om er veel van te eten. Maar dan heb je het wel over echte chocolade met een cacaopercentage van 70 of hoger. Daar tippen die al dan niet veredelde candybars waar jij het over hebt niet aan.

kijk bij elk product op de ingrediëntendeclaratie. Daarin vind je niet alleen wat er in het product zit - vet, suiker, nootproducten, etc. Ook wordt de calorische waarde vermeld. 100 gram = (bijvoorbeeld 495 calorieën). Let op: soms wordt die per 'portie' vermeld. Een portie wordt vaak door de fabrikant 30 gram genoemd.

De chocola die je eet maakt het dikst, de chocola die je NIET eet, maakt het minst dik. Dat kon je zelf ook bedenken. Uiteindelijk is GEEN ENKELE chocola goed voor de lijn, maar als je dan per se moet, eet dan zo puur mogelijke chocola. Heb je vrij snel genoeg van, bevat veel goede stoffen, weinig melk en veel minder vet (wat met name melkchocola en bonbons en gevulde chocola zo slecht maakt). Pralines zijn gemaakt van noten, en bevatten NOG MEER calorieën dan chocola alleen. De calorieën zitten niet alleen maar in de suiker. Om het exact te weten, zou je op elke verpakking van elk merk moeten kijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100