Welke Chocolade maakt het Dikst en welk het minst Dik?

welke chocolade is het allerslechtste om te eten? ik denk zelf dat je van de Bon Bon Block vanwege 535 cal per 100 gram en de vulling ect smaak het dikst van word.. en van de Pralines Bon Bons denk ik dat je het minst dik van word vanwege dat daar minder suiker inzit en 391 cal per 100 gram maar... weten jullie nog slechter en of minder slecht chocolade.. graag zie ik info hieronder

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (5)

Ik weet wel dat pure chocola het minst dik maakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk merk chocolade je neemt maakt niet uit, het vetgehalte maakt dik. Hoe puurder de chocolade, hoe minder vet en dat is bij elk merk zo.
jc54
12 jaar geleden
Meer calorieën naar binnen werken dan je verbrandt maakt dik, niet de soort chocolade, candybar, bonbon of praline die je eet. Het percentage suiker is inderdaad wel een graadmeter en hoe hoger het percentage cacao, des te minder de behoefte om er veel van te eten. Maar dan heb je het wel over echte chocolade met een cacaopercentage van 70 of hoger. Daar tippen die al dan niet veredelde candybars waar jij het over hebt niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh, gebruik af en toe eens een punt en een komma. Ik raak in acute ademnood als ik je relaas lees... Ik kan je eigenlijk maar één advies geven: hou onmiddellijk op met dik, calorieën en gezondheid als hetzelfde te zien. Gezond is volwaardige en gevarieerde voeding, ongeacht of je stofwisseling snel of langzaam is. Hoeveel je moet innemen is inderdaad van je stofwisseling en je bewegingspatroon afhankelijk maar komt op de tweede plaats. Af en toe een keer snoepen kan geen kwaad. jezelf voornamelijk voeden met snoep wel. Ik mag hopen dat een substantieel deel van je voeding uit groenten en fruit bestaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi. In fruit zit niet zo gek meer goeds dan wat vitamines en meestal wat vezels. Groenten dragen meer bij aan een gezond voedingspatroon. Vergeet ook niet dat je vetten nodig hebt als bouwstof en drager van vitamines.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou toch op met jezelf voor de gek te houden met die flauwekul over evenwicht. Er is niets op tegen om af en toe een kleine hoeveelheid zoetigheid te eten, ook voor je stemming, maar hou het beperkt. Ga zo door met die Magnums en dergelijke en je eet je op termijn richting overgewicht, diabetes en hartziekte. Je suiker- en insulinehuishouding is verpest en die breng je niet onder controle met suiker.
kijk bij elk product op de ingrediëntendeclaratie.
Daarin vind je niet alleen wat er in het product zit - vet, suiker, nootproducten, etc.
Ook wordt de calorische waarde vermeld.
100 gram = (bijvoorbeeld 495 calorieën).
Let op: soms wordt die per 'portie' vermeld. Een portie wordt vaak door de fabrikant 30 gram genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De chocola die je eet maakt het dikst, de chocola die je NIET eet, maakt het minst dik. Dat kon je zelf ook bedenken.

Uiteindelijk is GEEN ENKELE chocola goed voor de lijn, maar als je dan per se moet, eet dan zo puur mogelijke chocola. Heb je vrij snel genoeg van, bevat veel goede stoffen, weinig melk en veel minder vet (wat met name melkchocola en bonbons en gevulde chocola zo slecht maakt).

Pralines zijn gemaakt van noten, en bevatten NOG MEER calorieën dan chocola alleen. De calorieën zitten niet alleen maar in de suiker. Om het exact te weten, zou je op elke verpakking van elk merk moeten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Heb je de vraaggeschiedenis van deze David gezien, Marleen? Volgens mij heeft hij een eetstoornis...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb hem nog niet bekeken moet ik zeggen.