Waarom zijn ringlings en mama mia's duurder dan andere zoutjes?

Ze zijn toch niet duurder of bewerkelijker om te maken?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid: het gaat niet om het verschil tussen A- en B-merken. Het is het prijsverschil van zoutjes, die allemaal van het A-merk zijn. De nibbit's en de hamka's zijn van hetzelfde merk, maar toch een stuk goedkoper.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste zoutjes bestaan slechts uit goedkope grondstoffen zoals aardappelmeel, zout en wat synthetische smaakmakers.
Als een fabrikant besluit om er een keer wat betere dingen als uitjes, paprika of visolie in te doen moet de prijs flink omhoog omdat die dingen vaak moeilijker geconserveerd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je voor 't merk (dus de naam) betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee!
Waarschijnlijk kost het meer om ze te maken!
Een rolex kost ook meer dan een seiko, en toch geeft hij de zelfde tijd aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anderen betwijfelen dat juist: „A-merk is de basis voor kwaliteit en betrouwbaarheid, huismerk kan van alles en nog wat zijn", en „Ik denk dat er minder controle is op de oorsprong en kwaliteit van het product."

Het duurder zijn van de A-merken is vanzelfsprekend, wordt opgemerkt: „Als je de ingrediëntenlijst leest, zie je dat de huismerken altijd minder van het duurste ingrediënt hebben."

Bovendien: „Huismerken zitten voor een dubbeltje op het eerste schap", want „Ze laten de merkproducenten alles ontwikkelen en reclame maken" en „stelen het dure succes".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het met de gebruikte ingrediënten te maken heeft en de bewerkelijkheid ervan. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vindt mamma-mia's een stuk lekkerder dan de Nibbit. Zo'n mamma-mia is ook hol van binnen en een Nibbit lijkt me meer op een kroepoekachtige manier gemaakt. Dus ik denk dat ze voor het maken van zo'n mama-mia ook aparte machines moeten hebben of ze aanpassen ofzo, en dat ze daarom ook automatisch duurder zijn.