Hoe heten die sappige tomaten met een punt die je kunt kopen in Italië?

Zeg maar midden rood en niet zo groot maar wel heel erg lekker en ze ruiken wat kruidig

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je de tomaat 'Gourmandia' bedoelt. Deze tomaat heeft een uniek aroma, weinig zaadjes en veel sappig vruchtvlees.
Hij heeft door de punt onderaan, de vorm van een hart als je hem doorsnijdt . Hij behoort tot de Cœur de Bœuf tomaten met deze typische ossenhart-vorm. Het is inderdaad een tomaat die rijpt van binnen naar buiten waardoor hij lang een 'groene kraag' heeft en die verdwijnt pas als de vrucht helemaal rijp is.
amc
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
http://www.allegrow.be/nl/cherrytomaat-52.htm
Deze is niet echt puntig, maar langwerpig
https://sustainableseedco.com/products/san-marzano-short-vine-tomato?variant=3171510747176
amc
4 jaar geleden
Nee hoor, de Gourmandia is hartvormig...check mijn bron maar eens!
SimonV
4 jaar geleden
+ Ik had als antwoord de Marzano gegeven. Maar deze is volgens sommige bronnen niet sappig. Bovendien wordt in de vraag niet expliciet een langwerpige tomaat genoemd. Dus de Gourmandia lijkt me veel waarschijnlijker.