cappucino: is dat altijd gemaakt met opgeklopte melk of werd het vroeger gemaakt met slagroom?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
paulus811
8 jaar geleden
In Duitsland vragen ze nog vaak of je cappuccino van room of melk wilt.

Het beste antwoord

De voorloper van de cappuccino is de Oostenrijkse "Kapuziner", een Weense koffiespecialiteit. Deze werd gemaakt met slagroom.
De koffie werd begin 1900 in Italië onder de naam cappuccino bekend, inclusief de slagroom. Tevens werd deze besprenkeld met kaneel en chocolade. Later werd steeds vaker opgeklopte melk in plaats van slagroom gebruikt.
SimonV