Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik drink al dagen uit een flesje met schimmel vlekken erin wat nu?

Ik vul altijd een leeg flesje met water en zet die in de koelkast en nu kom ik er net achter dat ik weet ik veel hoelang uit een flesje met schimmel op de binnekant van het flesje drink! Kan dit kwaad? Ik kan zwanger zijn omdat we het aan het proberen zijn. Moet ik de dokter maandag bellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
22K
Ritsuka
8 jaar geleden
Hooguit krijg je wat buikpijn van de stress nu. Maar dit kleine beetje schimmel kan je lichaam best hebben, je maagzuur is sterk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zulke flesjes niet leeg wegzetten als je ze een tijdje niet gebruikt. Beter is met een laagje water erin, want de kleine oneffenheden in de bodem worden vies. Met een laatje water erin voorkom je dat.
Poet
8 jaar geleden
Daar krijg je niets van hoor
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beter koop je trouwens een fles die geschikt is voor hergebruik (zoals de Dopper https://dopper.com/nl/). De wegwerpflesje zijn eigenlijk maar voor eenmalig gebruik waardoor je de kans hebt dat bij hergebruik stoffen uit het plastic vrijkomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een beetje schimmel daar kan de maag wel mee overweg en worden ze gewoon door het maagzuur teniet gedaan,pas als je er diaree zou krijgen zou ik een arts raadplegen.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Kan het ook geen kwaad denk je als ik dit al paar dagen doe? Ik heb een erg zwakke maag door en ben daarom nu erg bang dat mijn maag het niet aan kan. Als je er wel ziek van zou worden gaat dit dat vanzelf over of kan dit dan iets ernstigs zijn?
fremar
8 jaar geleden
Je maag kan zo iets wel aan,enkel wat diarree zou het wat kunnen verpesten...maar aangezien nog geen klachten zou ik mij geen zorgen maken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voel me een stul rustiger
Als jij je op dit moment goed voelt hoef je verder niets te doen en is er (waarschijnlijk) niets aan de hand. Gooi het beschimmelde flesje weg en neem een nieuwe. Het nieuwe flesje wel minstens één keer per week heet water en afwasmiddel goed schoonmaken, dan kan je het blijven gebruiken.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding