Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat ik 's avonds minder honger heb?

Ik vind het erg lastig om 's avonds niet meer te eten. Overdag gaat het goed. Echter 's avonds hou ik het echt niet vol.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er fout aan s'avonds eten, ik snoep niet of weinig , eet matig maar elke avond om 11u. pak ik mijn 4de maaltijd een lekkere bruine boterham, bevalt prima en ik doe dat al jaren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Honger is een signaal van je lichaam dat er energie nodig is dat dient aangevuld te worden.
Honger is soms ook een verkeerd signaal, doordat het lichaam op ongewone tijden ook voedsel krijgt, het gaat daar aan wennen en voedsel vragen, dir voedsel is niet echt nodig voor de nodige energie en wordt dus opgeslagen (dik worden)
Heb je s'avonds echt honger, eet dan fruit en/of drink veel water, ik weet wel dat je trek in iets heel anders hebt, maar dat moet je negeren.
Moeilijk hoor!
Krijg er trek van, maar niet in water drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je honger hebt, moet je eten.
Niet eten is verschrikkelijk ongezond.
Eet elke 3 uur iets.
Het hoeft niets groots te zijn, als je maar geen honger lijdt.
Als jij (steeds) honger hebt zal je lichaam de volgende keer dat je eet de energie uit de voeding vasthouden.
Hier wordt je dik van.
Niet doen dus.

Maar goed, om antwoord te geven op je vraag:
Drink veel water, neem een chroomtablet of een vezeltablet, de laatste zet uit in je maag waardoor je een vol gevoel krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 6x per dag eet, zul je 's avonds minder honger hebben.

Tussen ontbijt en lunch iets eten en voor de avondmaaltijd. 's Avonds rond 22.00 uur nog iets eten én op tijd naar bed. Hoe langer je opblijft hoe meer honger je krijgt.