Hoe zorg ik ervoor dat ik 's avonds minder honger heb?

Ik vind het erg lastig om 's avonds niet meer te eten. Overdag gaat het goed. Echter 's avonds hou ik het echt niet vol.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Honger is een signaal van je lichaam dat er energie nodig is dat dient aangevuld te worden. Honger is soms ook een verkeerd signaal, doordat het lichaam op ongewone tijden ook voedsel krijgt, het gaat daar aan wennen en voedsel vragen, dir voedsel is niet echt nodig voor de nodige energie en wordt dus opgeslagen (dik worden) Heb je s'avonds echt honger, eet dan fruit en/of drink veel water, ik weet wel dat je trek in iets heel anders hebt, maar dat moet je negeren. Moeilijk hoor! Krijg er trek van, maar niet in water drinken.

Als je honger hebt, moet je eten. Niet eten is verschrikkelijk ongezond. Eet elke 3 uur iets. Het hoeft niets groots te zijn, als je maar geen honger lijdt. Als jij (steeds) honger hebt zal je lichaam de volgende keer dat je eet de energie uit de voeding vasthouden. Hier wordt je dik van. Niet doen dus. Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: Drink veel water, neem een chroomtablet of een vezeltablet, de laatste zet uit in je maag waardoor je een vol gevoel krijgt.

Als je 6x per dag eet, zul je 's avonds minder honger hebben. Tussen ontbijt en lunch iets eten en voor de avondmaaltijd. 's Avonds rond 22.00 uur nog iets eten én op tijd naar bed. Hoe langer je opblijft hoe meer honger je krijgt. Alle drie de tussendoortjes moeten veel eiwitten bevatten, dat geeft een veel langer voldaan gevoel.

sóchtens eten als een koning en sávonds als een zwerver,daarom moet je heel goed ontbijten en je om een uur of 5 helemaal vol eten dan heeft het nog 6 uurtjes om te verteren voor het slapen gaan (gem)

Ik denk dat het niet veel kwaad kan om 's avonds een klein bordje te beleggen met schijven komkommer, wat kleine tomaatjes en schijfjes augurk b.v. en daar nog even van te genieten. Er zijn ook deskundigen die beweren dat dat juist goed is, omdat je dan je stofwisseling stimuleert.

3 keer per dag normaal eten en ook s'avonds een normaal bord met eten nemen. Als je dan nog s'avonds trek krijgt heb je het op de dag niet goed gedaan.

Ik blijf erbij dat regelmaat een hele belangrijke factor in het geheel is, begin daarom de dag altijd met een ontbijt en daarna op regelmatige tijden iets eten. Wel voldoende om je energieverbruik aan te vullen. Als je tussendoor trek krijgt pak dan iets hartigs/ gezonds en kijk ook naar iets wat vult. Als je regelmatig lekkere dingen pakt 's avonds zal je lichaam daar nog wel een tijdje om vragen! Pak dan vooral niets en drink dan wat, heeft je lichaam toch het idee dat er iets binnen komt.

Eet bijvoorbeeld eens magere kwark (naturel). Hierin zit geen vet, weinig koolhydraten en maar 8 per 100 gram eiwitten. De rest is dus eigenlijk water. Maar je komt er wel snel vol van te zitten en het is lekker fris. Eiwitten zijn bouwstoffen en heeft je lichaam zowiezo nodig. Dit zijn geen dikmakers. Milsan magere Franse kwark is te koop bij de PLUS en niet duur. Ongeveer 80 cent voor 450 gram. Een fruitsmoothie maken met een blender werkt ook vaak goed om de honger te stillen. Hieraan kun je ook kwark toevoegen.

Ik heb het zelfde probleem.Het heeft er ook mee te maken of je een avond of een ochtendmens bent.Overdag ben je bezig en dan heb je er waarschijnlijk minder behoefte aan ( is bij mij zo) als ik in de ontspanning kom heb ik vaak ook trek.Het is hier al een paar keer geschreven dat je regelmatig moet eten klopt ook want dat zorgt er ook voor dat je s'avonds minder trek kunt krijgen.Wat ik doe is bij mij zelf nagaan wat ik deze dag nog niet gehad heb dus bijvoorbeeld geen fruit dan eet ik nog een stuk fruit en vraag ik mijzelf af of ik echt wel trek heb en of het mijn eetmoment wel is.Het lukt niet altijd om dan niet te zondigen maar soms wel.water drinken helpt ook.

Het kan ook gewenning zijn. Je lichaam rekent 's avonds op wat voedsel. Je kunt ook wennen aan niet eten 's avonds en na verloop van tijd krijg je minder behoefte. Je kunt ook wennen aan veel/weinig suiker en vet eten. Op een gegeven moment krijg je er steeds meer/minder behoefte aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100