Weet iemand waar ik een vegetarisch gestremde kaassoufle kan vinden?

Ik heb werkelijk alles afgezocht, alle merken kaassoufe's gebeld die ik in de winkels kon vinden maar niets is vegetarisch gestremd. Zelfs de biologische puur en eerlijk van de AH niet (hun gewone kaas is wel vegetarisch gestremd). Ik mis mijn vlees absoluut niet, mijn kaassoufle's echter wel (geldt ook voor kaasbroodjes etc) en ondanks dat ik het niet wil eten uit principe merk ik dat ik er soms toch aan toegeef omdat er gewoon geen alternatief is, zelfs de kaasburgers van maaslander zijn niet vegetarisch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Kimath
13 jaar geleden
@lena: voor normale kaas te bereiden wordt stremsel gebruikt. Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij. Er bestaat stremsel op basis van plantenextracten, dat is dus wel vegetarisch.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel

Antwoorden (3)

Bij de natuurwinkel is die vast wel te krijgen!
natuurwinkel.nl
Gewoon even bellen ;-)
eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt mi. een kwestie van zelf maken.
Vegetarische kaas bij de natuurwinkel, en dan zelf paneren en bakken of in een blader deeg vouwen en dan in de oven zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mora beweert expliciet dat zijn kaassoufflé vegetarisch is. Op de ingrediëntenlijst staat dan weer niet wat voor stremsel er is gebruikt, ik zou dus extra informeren voordat ik het zomaar zou vertrouwen.