Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De inktvis ringen komen van het lijf van de Pijlinktvis.

De kop en de tentakels worden er af gesneden. Kop wordt meestal weggegooid, en de tentakels worden aan stukjes gesneden, en in de visfabriek vaak verder verwerkt tot "inktvis in tomaten saus", of een andere soort saus .Ook in pikante olie.

Blijft over het lijf van de pijlinktvis. Dit wordt ontdaan van ingewanden en andere niet eetbare onderdelen, en vervolgens aan plakken gesneden wat dus ringen zijn omdat het lichaam hol is.

Vervolgens gepaneerd of niet gepaneerd, ingevroren en klaar voor consumptie.

Noot: Frituur de inktvisringen HEEL kort, max. 1 minuut, dan worden ze niet taai.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ringen zijn schijfjes van de mantel,waarin zich de ingewanden bevinden. Aangezien deze er uit worden gehaald,blijft er een buis over,vandaar de ringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mantel? ik dacht dat het de armen waren keesje.
plus voor je antwoord, bedankt!
Rieneke1
13 jaar geleden
toch vraag ik me af: als het de mantel is, en niet de armen, waarom zijn het dan ringen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies weet ik het ook niet,maasr in wiki staat dat de gefrituurde "schijfjes"uit de mantel komen,die de tere organen en de ingewnden bevat. Deze worden verwijderd,zodat er een soort koker overblijft.
Rieneke1
13 jaar geleden
de wondere wereld van jacques cousteau! :))
kijk maar eens op dit filmpje... dan zie je hoe een inktvisje wordt schoon gemaakt en dan begrijp je ook hoe dat 'lijfje' in elkaar zit... het is eigenlijk een holle buis, die aan een kant in een punt uitloopt... het 'lijf' kun je in stukjes snijden die dan ringvormig zijn...

http://www.youtube.com/watch?v=n1nYXf-0IfQ&feature=related
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding