Is opgewarmde pasta beter om af vallen?

Als je gekookte pasta eerst laat afkoelen en daarna weer opwarmt zitten er dan minder calorieën in? Ik heb i.d. eens gelezen omdat dit te maken zou hebben met de omzetting van de zetmeel maar is het waar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
dat zou kunnen, hoorde dat laatst ook, maar je kunt beter je energie steken in effectievere methodes. Meer beweging inbouwen, beter slapen, meer groente en eiwitten eten, etc.

Antwoorden (2)

Nee, dat is onzin. Het aantal calorieën verandert niet door opwarmen. Als je wilt afvallen kun je beter geen pasta eten, tenzij het om een volkorenvariant daarvan gaat. Want daar zitten gezonde vezels in.
Amadea
8 jaar geleden
Nee. Door temperatuurverandering gaan geen voedingsstoffen verloren. Als er al zetmeel zou worden omgezet maakt dat voor de voedingswaarde niets uit want het zou in andere voedingsstoffen worden omgezet. In ons eigen lichaam is zetmeel in glucose omzetten een heel gebruikelijk proces.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb geen idee met hoeveel korrels of vaten zout ik dit moet nemen maar: http://www.welingelichtekringen.nl/gezond/374426/word-je-van-opgewarmde-pasta-minder-dik.html http://www.bbc.com/news/magazine-29629761
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ook niet maar ik heb geleerd niet alles te geloven wat er op internet staat en alleen een site als bron op te geven als die bevestigt wat ik al uit betrouwbare bron wist.