Het probleem met multivitamine/mineralenpreparaten is dat sommige ingrediënten zoveel volume hebben dat een tablet niet slikbaar meer is als ze er allemaal in voldoende mate in zouden zitten. Dat is vooral het geval met vezels, vitamine C, kalium en calcium. Die stoffen kun je dus beter apart innemen. Vezels in de vorm van volkorenbrood maar als vezelcrackers of als psylliumvezels in de vorm van poeder kan ook en vitamine C, kalium en calcium als afzonderlijke tabletten.

Natuurlijk bevat een evenwichtige voeding, zoals voorgesteld door het Voedingscentrum alles in voldoende mate maar voor wie daar niet in gelooft is suppletie een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na wat gegoogle vind ik nergens vitamines met vezels en ja waarom niet...zul je eens aan die firma's moeten vragen(wsch geen vraag naar)
fremar
12 jaar geleden
Vezeltabletten zijn los verkrijgbaar. Je kunt ze dus samen met een gewone multivitamine innemen.