Waar kun je boodschappen bestellen?

Ik heb parkinson,en woon alleen in een aanleunwoning van het zorgcentrum.
Weet iemand waar je op een makkelijke manier boodschappen kunt bestellen.
En ook waar ze diepvries producten hebben?

Picture for question
4 jaar geleden
1.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je Facebook? En een wijkpagina? Wellicht zijn er mensen in jouw buurt die zich aanbieden om boodschappen voor mensen in nood te doen. Bij mij in de buurt zijn er veel mensen die zich via Facebook aanmelden om dat te doen.
Pieterke
4 jaar geleden
Ik zie dat je in Vaals woont. Misschien heb je dan hier iets aan. Zie het kopje boodschappenhulp: http://www.regionalevrijwilligerscentraleheuvelland.nl/wp-content/uploads/2017/03/Vaals-Helpt-Folder-2017.pdf
SentWierda
4 jaar geleden
In vrijwel elke straat of wooncomplex is sinds begin vorige week (maandag 23 maart) wel iemand die hulp aanbiedt, ook om boodschappen te doen in de dichtstbijzijnde supermarkt. Informeer er eens naar in het zorgcentrum - er is vast wel iemand die je kan vertellen wie boodschappen voor je wil doen.

Antwoorden (2)

Opteer voor een groothandel als bijvoorbeeld de Makro en sla alles in een keer. Dan is het goedkoper maar je moet dan wel lang hetzelfde eten. Reguliere supermarkten hebben nu wachtlijsten van enkele weken als je er al tussenkomt. Kun je niet iets fixen via het zorgcentrum waar je op aanleunt? Is bij mijn weten zelfs hun wettelijke taak.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Utrecht
4 jaar geleden
Makro is een cash-&-carry. Je moet er dus zelf heen, ze bezorgen niet.
En met uitzondering van de folderaanbiedingen is de Makro niet echt goedkoop; veel levensmiddelen zijn er duurder dan in een normale supermarkt.
SentWierda
4 jaar geleden
Makro is een groothandel waar je een pasje voor moet hebben. Nu tijdelijk niet vanwege corona - maar zodra corona voorbij is heb je toch een pasje nodig.
@SoFietje. Het is een illusie dat Makro goedkoper is.Er komt altijd btw bij de vermelde prijzen. Vrijwel altijd 9%, maar op papierwaren (wc-rollen, keukenrollen, zakdoeken) en dranken (bier, wijn) altijd 21%. De Lidl is goedkoper bij dezelfde kwaliteit.
Bij elke supermarktketen. Alleen is de leveringstijd bij veel winkels nogal lang vanwege het grote aantal besetellingen wegens het coronavirus.
www.ah.nl
www.jumbo.com
www.plus.nl
www.coop.nl
etc.
Daarnaast kun je googelen of er in jouw woonplaats een boodschappendienst door vrijwilligers is, zoals in Harderwijk. Deze trekt daar in sneltreinvaart veel vrijwilligers.
Je kunt je hulpvraag ook op https://www.alsjijzorgtpasikop.nl/ zetten. Deze site matcht hulpvragers en hulpgevers, opgericht vanwege de coronacrisis.
Daarnaast bestaat al jaren https://www.wehelpen.nl. Daar kun je ook vragen of iemand boodschappen voor je wil doen.
SimonV
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
+ .Piqnic nam een paar dagen geleden ook nog bestellingen aan maar daar moet je je via een smartphone aanmelden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zijn steeds meer supermarktketens die vanwege de Corona en de vele bestellingen geen nieuwe klanten meer aannemen of zelfs helemaal niet meer bezorgen (ook de vaste klanten niet).
Pieterke
4 jaar geleden
Klopt elder161. Ze gooien gewoon de besteldata al bij voorbaat dicht. Je kunt nu bij AH als je heel veel geluk hebt maximaal 2 weken van tevoren bestellen terwijl dat normaal 4 weken is. Bij AH raden ze aan elke dag even te kijken of er misschien extra bezorgtijden zijn ingelast. Dat proberen ze nl.wel. Er wordt inderdaad niet naar gekeken of je vaste of nieuwe klant bent.
SentWierda
4 jaar geleden
@Pieterke. Picnic is een kleine speler op de bezorgmarkt. In een gering aantal plaatsen zijn vestigingen. Het overgrote deel van het land (vrijwel alles buiten de Randstad) is voor Picnic onbekend terrein. En als je in Vaals woont komt er echt niet een autootje vanuit Venlo.
Bovendien: waar Picnic bezorgt is op dit moment de wachttijd zo lang dat het nauwelijks zin heeft.