zelfgemaakte appel- of perenflappen invriezen, is dit een goed idee?

Perenflappen zou ik maken met munsterkaas.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja hoor, appel- en perenflappen kan je prima invriezen. Verpak de gebakken flappen mogelijkst luchtdicht en ze zijn zo'n 3 maanden houdbaar.
Wil je ze gebruiken, ontdooi ze dan een deel en zet ze dan 5-10 min. in een voorverwarmde oven. Ik neem aan dat je ze volgens het recept met bladerdeeg bakt?
Door ze even iets te ontdooien en de rest in de oven te ontdooien, blijven ze knapperiger dan alleen ontdooid en koud.
amc