ik heb perongeluk pindakaas over de datum gegeten word ik nu ziek?

De pindakaas was goed tot 3 januari 2015 dus een goede 4 maanden over datum. Word ik nu niet ziek?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zoek even op Hoe lang blijft een open pot pindakaas goed op goeie vraag. Nee je wordt niet ziek.

Het beste antwoord

Pindakaas kan bijna niet bederven, door het grote percentage vet blijft dat gewoon goed. Hooguit kan er wat schimmel in ontstaan door wat nog aan je mes zat toen je dat in de pot stak. En ik heb een keer meegemaakt dat een pot pindakaas op erg warme plek bewaard was, waardoor die helemaal was ingedroogd en niet lekker meer smaakte. Maar ziek was ik er niet van geworden.
Dus eventuele schimmel eruit verwijderen, en de pindakaas is gewoon nog eetbaar.

Toegevoegd na 15 minuten:
Lees ook maar bij http://www.goeievraag.nl/eten-drinken/overig/vraag/106132/open-pot-pindakaas-buiten-koelkast
Amadea