Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijft kwarktaart goed buiten de koelkast?

Ik heb gister verse (aarbeien) kwarktaart gemaakt. Nu heb ik gister avond een deel in een doosje gedaan zodat ik het mee kan nemen na mijn werk. Maar ik heb het doosje vergeten in de koelkast te zetten. Kan ik de taart nog eten? Hij heeft zo'n 7 uur buiten de koeling gestaan ....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kwark is melk die door verzuring al beter houdbaar is gemaakt. Zeven uur buiten de koelkast heeft voor kwark geen enkel gevolg voor de geschiktheid voor consumptie. Ik zou niet weten welke andere ingrediënten je aan kwarktaart kunt toevoegen die bederfelijker zijn dan kwark.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Bederfelijker dan kwark zijn bijvoorbeeld verse slagroom en gesneden aardbeien. Maar ik denk dat het inderdaad wel meevalt met deze taart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt ; de taart bestaat uiteindelijk voornamelijk uit suiker, en het is ook niet echt een gevaarlijk warme nacht geweest. Gewon lekker opeten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding