Croissants en ander klein gebak van gerezen deeg kan je goed invriezen. Bewaar het dan niet langer dan 2 weken tot 1 maand, want daarna gaat het product erg snel achteruit.
Voorbereiden; laten afkoelen tot kamertemperatuur, hard laten worden in de diepvriezer en dan verpakken in een diepvrieszak. Door ze eerst te harden, krijg je geen zachte ingedeukte exemplaren.
je laat ze ontdooien bij kamertemperatuur en dan nog even in de warme oven 2 min. 'oppiepen'.
In elk geval moet je ze wel altijd vers invriezen.

Voorgebakken croissants kan je dus ook gewoon invriezen, je kunt ze echter ook eerst afbakken.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@AMC: aan dit antwoord heb ik wat aan ;)

Andere antwoorden (1)

Ja hoor. Thuis doen wij het ook altijd maar ze worden er wel iets minder lekker door
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo ze worden minder lekker?
De mijne hebben geen enkel smaakverschil.
Je moet ze wel invriezen voor het rijzen.
Bij het uithalen laten ontdooien op kamertemperatuur en laten rijzen tot ze verdubbeld zijn in volume, voorverwarmde oven in en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij bedoelen ze die die je al voorgebakken koopt :)