in hoeverre bepaalt het koffiezetapparaat de smaak van je koffie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je de gewone of de moderne cup versies?

Het beste antwoord

Het ligt eraan welk type zetmethode.
Een apparaat met een snelfilter kan de koffie alleen verprutsen wanneer de temperatuur min. 90 C niet voldoende is. Een belangrijkere factor is de koffie zelf en het gebruikte filterzakje.

Een apparaat met een drukpomp moet ca 15 bar hebben om goed te kunnen persen. De hoeveelheid koffie moet dermate zijn dat het uitlopen van de koffie ca 20 seconden duurt. Dan is het optimaal voor espresso!
Minder koffie en meer water geeft een long coffee met een vlakkere smaak. Ook hier is de temperatuur min 90 C van het water cruciaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het apparaat kan grote invloed hebben op de smaak,loopt het water er te snel door dan kan de koffie te slap van smaak zijn enhij kan ook te lauw water geven en dan is je koffie ook niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
en zo is t.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811, bedankt, ik ben trouwens verslaafd aan koffie, heerlijk!
Ik denk dat het van grote invloed is, vooral als je schoonmaakazijn in je senseo gooit maar dat terzijde (heb ik mijn senseo mee verpest :-(.
Wil je echt lekkere koffie? Koop dan zo'n plastic filterhouder bij de Blokker, een koffiemolen (electrisch) bij de kringloop, koffieBONEN, filterzakjes en maak ouderwetse opgietkoffie! Heerlijk met warme opgeklopte melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker idd! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus, zo doe ik het ook elke dag :-) lekker gloeiend hete koffie
Het zal zeker van invloed zijn. Echter, veel mensen zullen niet echt het verschil proeven tussen een eenvoudig koffie apparaat van Philips of van de Blokker.

Er zijn natuurlijk wel een aantal zaken die de smaak van de koffie kunnen beinvloeden.
De snelheid van doorlopen en de temperatuur.

Als je zelf niet zo veel waarde hecht aan koffie en snel tevreden bent moet je je niet druk maken en gewoon lekker voor de goedkoopste gaan. indien je dat niet wilt en echt een goeie koffie wilt hebben moet je even wat langer zoeken. Proef eens bij vrienden/familieleden en kijk waar je daar lekkere koffie drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel,
Ik heb ooit eens een goedkoper koffieapparaat gekocht en deze gaf ontzettende bittere koffie met een ranzige bijsmaak.
Het lag echt aan het apparaat want we hebben verschillende koffiemerken geprobeerd.
Tot slot maar een heel ander apparaat gekocht en toen was het weer goed.
Hoe het kwam weet ik niet maar vies was de koffie zeker wel.