Aardbeien houden geest gezond

Volgens wetenschappers van de Tufts University in Medford is het minimaal één keer per maand eten van aardbeien goed om het verouderingsproces te vertragen. Mensen van dezelfde leeftijd die nooit geen aardbeien eten gaan cognitief sneller achteruit dan degenen die de aardbei wel eten.

In aardbeien bevinden zich antioxidanten die de membranen van de zenuwcellen beschermen tegen infectie en oxidatie. Door minstens éénmaal per maand aardbeien te eten wordt het verouderingsproces, zowel in het lichaam als in de hersenen vertraagd.

Buiten dat dat ze natuurlijk heel veel vitamine c en vezels bevatten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verse aardbeien zijn lekker maar ook zeer gezond vanwege hun hoge vitamine C-gehalte.......!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn zeer gezond vanwege hun hoge gehalte aan vitamine C,en in aardbeien zitten bijna alle andere vitamines die je dagelijks nodig hebt.
Bovendien zijn ze calorie arm.
Ik heb ooit eens gelezen dat als je aardbeien eet mooie witte tanden krijgt.
Dus het heeft ook nog een reinigende werking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Utrecht
14 jaar geleden
Dat calorie-arm is ook maar betrekkelijk: fruit bevat zo'n 10% suikers.
De aardbei bestaat voor meer dan 90 % uit water. Bovendien bevat het zeer veel Vitamine C, 60 mg per 100 gr. Aardbeien zijn gezond een schaaltje aardbeien bevatten slechts 5 gr Koolhydraten. Verder zijn er in aardbeien, Vitamine A, B1, B,2, Natrium, Kalium, Calcium, Fosfor, Magnesium en IJzer te vinden. Het is samen met de blauwe bes de gezondste fruitsoort, dat er is. Het bevat net als de tomaat veel anti-oxidanten waardoor het beschermt tegen hart en vaatziektes en andere kwalen. Zo zuiveren ze je lichaam tegen zware metalen en gifstoffen, bevat het stoffen met ontstekingswerkende remming en is het goed voor sterke botten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, aardbeien zijn heel gezond! bij mij groeien in de tuin (onder een grote denneboom) veel wilde bosaardbeitjes, die klein zijn en heel anders smaken als de normale aardbei. Er bestaat zelfs een gele aardbei die de smaak heeft van ananas!

Wil je meer over aardbeien weten, kijk dan op: http://allesovereten.webklik.nl/page/aardbei of zoek een teler op als http://www.aardbeien.net/ en vraag of je een keertje mag komen kijken, op een open dag bijvoorbeeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond, behalve als je alleen maar aardbeien eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verse aardbeien zijn zeer gezond vanwege hun hoge vitamine C-gehalte (60 mg per 100 gr.). Bij baby's en zeer jonge kinderen kan het eten van verse aardbeien een allergische reactie oproepen. Dus beginnen met kleine stukjes aardbei, zodat het lichaam eraan kan wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze zijn gezond, doe er niet teveel Slagroom op dan :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, gezond en overheerlijk,
ik zou wel nog een klein beetje wachten, het seizoen waarop ze op hun best zijn komt er bijna aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker gezond, en de Hollandse komen er weer aan, die smaken het beste!
De allerlekkerste die ik ooit geproefd heb zijn de aardbeien van Texel, een smaakbommetje op je tong!