Welke kaas is te vergelijken met Kernhem kaas?

Een aantal jaren geleden was de Kernhem kaas veel sterker dan tegenwoordig. Ze rook sterker, smaakte sterker. Ik gebruik de kaas in kaasfondue maar de Kerhem is niet meer als toen. Welke kaas komt overeen met de sterkere versie van de Kernhem van nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.5K

Het beste antwoord

Chaumes die langer gerijpt is, is ook pittig. Het is net als Kernhem een roodbacteriekaas .
Hoe langer de kaas rijpt, hoe pittiger die wordt.
Ook de Munster is een pittige roodbacteriekaas en ook erg lekker. Ga de kaaswinkel eens binnen en proef eens voor je hem koopt. Alleen zo zal je weten of de smaak je bevalt. Een goede kaasshop zal je altijd laten proeven als je kaas wilt kopen en hem niet kent.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou kunnen, dat de Trapistenkaas (Trapistkaas?) meer in de buurt komt van de Kernhemmer van vroeger. Of die geschikt is voor kaasfondue weet ik niet uit ervaring, maar in een goeie kaaswinkel zouden ze je advies moeten kunnen geven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trapistenkaas is héél sterk, dat klopt maar is niet de kaas die ik zoek voor die kaas. Ik stel de vraag hier omdat ik niet in de gelegenheid ben om naar de kaaswinkel te gaan maar bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Misschien kan je bellen naar een kaaswinkel?
Ik weet niet of je Tilsiter kaas kent, die heeft ook dat Kernhem-achtige, en is goed te gebruiken voor kaasfondue.