Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat knettert er in knetterchocola?

Zou je het zelf kunnen maken?

Toegevoegd na 4 minuten:
En is het uberhaupt nog ergens te vinden?? Ik ken eigenlijk alleen kabouter plop/smurf/dora varianten. Als serieuze, spontane, assertieve jongeling zou ik ook knetters willen zonder idolen.
Hierom ook een plaatje van een volwassene erbij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onze huis-chemicus houdt het op citroenzuur en zuiveringszout. Als je dit bij elkaar hebt en je doet er water bij, ontstaat kooldioxide (een ongevaarlijk gas) en krijg je een knetter-effect.

Zoeken op 'knettersuiker' levert een aantal websites waar je het kunt bestellen.

Hoe het gemaakt wordt? Geen idee. Recepten zijn niet te vinden, behalve die met die granaat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ken alleen knettersuiker. Ik neem aan dat deze "suiker"ook gebruikt wordt om knetterchocola te maken.

Voor het maken van de knettersuiker, doe een kilo suiker in de thermomix, 200gr. glucose en 100 gr.water, vervolgens 1 granaat incl. slagpin, toevoegen. Nog eens 3 kilo suiker toevoegen(zie dat alles goed begedekt is), deksel erop en 10 minuten op de snelste stand laten draaien.

Je kan het ook gewoon kopen bij een groothandel (sligro) of bij een goede bakker...... Denk iets makkelijker ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding