Waarom is de fanta in het buitenland oranje en in nederland geel??

Fanta

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
14.1K

Het beste antwoord

Van iemand die werkt bij een bedrijf dat (fris)dranken ontwikkelt weet ik dat de samenstelling en ook het uiterlijk van de drank per land kan verschillen. Ze hebben veel onderzoeken gedaan naar de voorkeuren per land. Zo zijn sommige volkeren meer zoetekauwen en andere houden meer van waterig.
Fanta dat meer oranje is bevat meer kleurstoffen. In Nederland zijn we de afgelopen jaren gaan nadenken over alle (onnodige) toevoegingen aan ons eten en drinken. Nederlanders willen tegenwoordig liever niet teveel (kunstmatige) kleurstoffen in eten en drinken. Vandaar waarschijnlijk dat de Nederlandse Fanta lichter van kleur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat dat een andere smaak is koekwoas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Standaard fanta heeft sinasappelsmaak. Maar wel 2 verschillende kleuren...
Je hebt verschillende smaken fanta.
Paars: cassis, geel: lemon oranje: sinaasappel en rood: rode bosvruchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het niet blauw is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauwe fanta bestaat ook hè
Andere samenstelling/kleurstof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hadden te weinig peentjes (caroteen) in Nederland.