wat voorn noot is dit?

Ik heb deze noten uit egypte, geen idee welke noten t zijn. De verkoper sprak niet genoeg engels om het uit te leggen.
Hij vertelde dat t wordt gebruikt als een soort viagra als je de noten vermaalt tot een soort boter en dan toevoegd aan soep.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
De buitenkant ziet eruit als een pecannoot, maar die zien er aan de binnenzijde meer als walnoot uit dus geribbeld net als hersenen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is niet echt een noot, het is eigenlijk een pit.

Het beste antwoord

Dit is gewoon de muskaatnoot, de hele noot zonder het schilletje dat we kennen als foelie. Als je hem raspt, krijg je wat wij nootmuskaat noemen. er worden inderdaad nogal wat bijwerkingen aan toegeschreven, maar primair is het gewoon een lekkere specerij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of het ook echt de potentie zal verhogen, lijkt me een gok die je niet moet nemen, tenzij je het bij een zeer kleine dosis houdt, Nootmuskaat is nogal snel giftig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
De kleur is toch wel iets anders dan muskaatnoot die is wat zilver of wit achtig deze op de foto van de vraagsteller is bruin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat witte is kalk wat ze er overheen strooien tegen schimmels., Dit is echt 100 % een muskaatnoot, kijk maar naar de doorsnede. Geen enkele twijfel over mogelijk. Of lees de bron,bekijk de links en google op afbeeldingen van een muskaatnoot voor je een dergelijke conclusie trekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!