Lange vingers kan gebruikt worden als bodem bij kwarktaart, lees ik. Maar moet je die eerst verkruimelen, want dat staat er niet bij?

Of moet je ze gewoon met de suikerkant op de bodem leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.3K

Het beste antwoord

Het kan allebei, je kan ze verkruimelen of gewoon heel gebruiken. Het laatste wordt meestal gedaan, maar dan wel met de gesuikerde kant naar boven.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als je gaat verkruimelen, niet in hele kleine kruimels hoor. gewoon wat grovere stukken ertussen laten.

Gebroken Bastognekoekjes zijn ook érg lekker!

Toegevoegd na 2 minuten:
Nóg een tip als je voor verkruimelen kiest: stamp het wel goed aan voor een stevige bodem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Oorspronkelijk is een lange vingers bodem voor teramisu! Het kan uiteraad ook voor kwarktaart.. Ik had ze dan wel verkruimeld.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hoor maar wordt wel puzzelen asje ronde sprongvorm heb hihi, ik zou ze grofweg verkruimelen..stukkies ter grote van een crouton of ietsie kleiner want door de kwark wordt het zacht en heb jij je bodem dus reken maar beetje uit want een lange vinger bevat niet zoveel deegwaren zeg maar...latooor bb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lange vingers kun je gebruiken voor kwarktaart al of niet verkruimeld, dat is maar net wat je lekker vindt.

Je kunt ook een bodem maken van bokkepootjes, en tussendoor nog een laag bokkepootjes of lange vingers.
ook lekker is om er een soort vrucht door te mixen die goed smaakt bij de smaak van je kwarktaartmix.
Een combinatie van lange vingers en bokkepoten smaakt ook goed.

Toegevoegd na 9 minuten:
Lange vingers kun je gebruiken voor je kwarktaart al of niet verkruimeld, het is maar net wat je het gemakkelijkste vindt, i.p.v. wat je lekker vindt.