Hebben ze hagelslag in duitsland?

Ik ga binnenkort naar een duits gastgezin. Ik wil graag een bedankje meenemen maar ik weet niet of ze hagelslag daar ook kennen en als allerdaags product gebruiken. Graag snel antwoord!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/samenleving/landen-washandjes-hagelslag-gebruiken-helemaal.36467
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf Duitse familie en waar ze altijd gek op zijn is chocoladevlokken! Daar kopen ze dus ook kilo's van als ze in Nederland zijn. Hagelslag hebben ze geen interesse in.
j5m
10 jaar geleden
Wat ik nog nooit heb gezien in Duitse schappen zijn die dubbele ronde koeken met vanille smaak.
Hier beter bekend als fouree koeken b.v. van Prince
Ze zijn daar alleen in chocolade smaak verkrijgbaar.
Misschien een tip voor jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stroopwafels, speculaasjes, hagelslag. Doet het heel goed in het buitenland! En wat van die molentjes-en-klompenmeuk die je bij de Xenos kunt kopen, b.v. een koekblik en ovenwanten of zo.

Antwoorden (1)

In Duistland hebben ze wel hagelslag maar niet voor broodbeleg. Alleen voor taartversiering. Ze hebben er ook geen pindakaas.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed en duidelijk antwoord.
j5m
10 jaar geleden
Ja hagelslag hebben ze b.v. bij Real.
Onder de naam streusel.
Cryofiel
10 jaar geleden
Maar da's alleen de chocoladehagelslag, toch? Onze "vruchtenhagel" kennen ze volgens mij niet.