Wat is een goede drinkfles van 1 liter (wide-mouth) liefst BPA-vrij en / of van metaal?

Gaat mij erom dat de fles 1 liter inhoud heeft, geen onhandige stoffen lekt in het drinkwater en niet anderszins reactief is, liefst of lichtgewicht (kunststof) of metaal (van een soort waaruit het veilig is te drinken, maar die wel geschikt is om water in te koken).

Het liefst zou ik dit alles zien in een vorm die met de hand, maar ook in een vaatwasser goed schoon te krijgen is (wide-mouth bijvoorbeeld).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn voldoende drinkflessen te vinden die aan jouw wensen voldoen. Je kunt het beste kijken bij winkels voor trekkers / hikers en dergelijke. In onderstaande link vind je een voorbeeld van zo'n winkel: Bever Zwerfsport, gevestigd in ongeveer heel Nederland. De pagina waar de link naar leidt toont al direct een BPA-vrije wide-mouth drinkfles van een liter. Zoals gezegd: er zijn meer van dit soort winkels, en (dus) ook meer van dit soort flessen. Ook metalen flessen zijn ongetwijfeld te vinden.  

Bronnen:
http://www.bever.nl/uitrusting/koken/eet-d...

Als notoire waterdrinker die nooit van huis gaat zonder fles, maar een bloedhekel heeft aan lekken en flesjes afwassen, kan ik je de drinkfles van Turpperware aanbevelen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Lekt gegarandeerd niet, grote opening zodat je er met een normale flessenborstel in kunt (kleine afwasborstel wil ook), en zo vaak als die al is gestuiterd is het een wonder dat er nog geen krasje op zit. Ik heb - uitaard, el cheapo - voor mijn kinderen op diverse plekken op het oog vergelijkbare flessen gekocht voor beduidend lagere prijzen, maar eerlijk is eerlijk, dat is niet wat. Lekken, barsten, alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen. Koken kun je er niet in, maar kokend water is geen probleem, hij smelt niet. Vaatwasser ook geen punt, wordt nog schoon ook. Het enige nadeel is de verkrijgbaarheid ; Tupperware koop je nog steeds niet in de winkel op de hoek. Maar ook via Internet is er een hoop te krijgen.

Bronnen:
http://www.tupperware.be/be/producten/ecof...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100