Waar vind ik siliconen om mallen voor chocolade zelf te maken?

Ik wil graag zelf mallen maken om chocolade in te gieten.
Heeft iemand een idee welke siliconen hier geschikt voor zijn? Waar kan ik die krijgen? Is het duur?

Toegevoegd na 2 dagen:
Hey bedankt voor jullie suggesties! Inmiddels ben ik op siliconen culinair gestuit op de site siliconesandmore. Een 1 op 1 product dat in 2 uur gebruiksklaar is! Ik had een mal gemaakt van een smurf en de marsepeinen smurven zagen er geweldig uit. Chocolade gaat ook, maar heb ik nog niet geprobeerd. Iemand nog meer ideeën wat ik ermee kan maken? ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Je zou siliconenmallen kunnen gebruiken die verkocht worden om ijsblokjes mee te maaken.Die heb je in heel veel verschillende vormen en zijn niet duur.Kijk eens bij Blokker,V&D,Ikea oid,daar kan je ze zeker vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van alle siliconen is SmoothSil 940 geschikt om voedsel in te bereiden, kun je kopen bij FormX.nl in Amsterdam. Op de website van de fabrikant (Smooth On.com) staat alle informatie over het werken met siliconen. Door de hoeveelheid informatie en waarschuwingen op de website lijkt het moeilijk, maar het is verrassend eenvoudig.

De twee componenten meng je in een gewichtsverhouding van 1:10, dit roer je een minuut of drie door elkaar en dan is de silicone klaar om te gieten.

Prijs? Pff 42,69 eurie voor een kilo
Ik zou eerst eens langs de hobbywinkel gaan kijken of hun iets geschikts en iets goedkopers hebben(flexibel rubber)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.taartendecoratie.nl