Frituren de patatbakkers in België nog steeds met ossenwit ?

Of heeft het gezond frituren ook de Belgische frietkotten bereikt ?

Vroeger ging ik regelmatig Belgische frieten eten , maar de laatste jaren kom ik er niet meer. Ben wel benieuwd .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stuur je een pb

Het beste antwoord

Gezond frituren bestaat sowieso niet,alleen is het ene een beetje ongezonder dan het andere.
Als er veel smaakverschil is zal die 1 keer in de zoveel tijd, dat je friet eet niet zo veel uitmaken!
Er zijn er idd,die nog ossenwit gebruiken. Er zijn trouwens ook nog miljoenen mensen,die roken. Alles wordt zo enorm overtrokken tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hangt van het frietkot af. Niet elk frietkot maakt tegenwoordig de frieten ook nog zelf. Sommigen zijn overgestapt op de moderne en makkelijkere voorgebakken friet. Maar er zijn nog genoeg kotten, die de frieten op de klassieke manier en ook nog met ossenwit bereiden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zeker en vast, lees maar op de site.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste frietjes zijn gebakken met ossenwit.
De allerbeste met ossenwit en een percentage paardenvet.
Ik koop uitsluitend bij hen: de geur allen al verraad het
Maar drie vierde bakt in plantenvet - olie de consument vraagt gezonde frieten ....helaas ten koste van de smaak.
Wat moeten onze voorouders toch verschrikkelijk ongezonde mensen geweest zijn.....maar de oma's hadden ten minste nog smaak.

Toegevoegd na 5 minuten:
dat hier ziet er goe frietkot uit:

Toegevoegd na 47 minuten:
De beste frietkoten maken de meeste producten nog zelf : zelfgemaakte mayonaise en vleesbewerkingen...
maar die worden nog zeldzamer (liever diepvriesbitterballen , minder werk brengt meer op)
Er zijn zelfs frituren die nog uitsluitend hun stoofvlees en volauvent zelf klaarmaken .... dat is geen kunst meer dat is pure commerce...er is teveel het idee dat iedereen met een frietkot kan beginnen....awel ,zij hebben het mis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het grootste gelijk van de vismarkt!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha een echte liefhebber +
Gelukkig nog heel veel en van mij mag Nederland daar op grote schaal ook weer naar terug. De smaak van patat in Ossewit gebakken is stukken beter dan in plantaardige frituurproducten gebakken.

Voor de schadelijkheid van verzadigd vet voor onze gezondheid is geen enkel bewijs. Dat is er wel degelijk voor de kunstmatig geharde plantaardige vetten waarin nog steeds veel Nederlandse fritesbakkers in frituren. Die barsten van de transvetten die heel slecht voor hart- en bloedvaten zijn en kanker kunnen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote + voor het noemen van transvetten in geharde plantaardige vetten. Die zijn pas slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Ik vind het onbegrijpelijk dat dit plastic nog steeds als consumptievet verkocht mag worden.