Een spies met omstebeurt een blokje tofu, stukje paprika (rood/geel/groen), stukje ui.
Een vegaburger.
Een Quorn filet.
Salade met geitenkaas erbij serveren. Een lekker knoflooksausje. Komkommer en tomaat.
Of je gaat kaasfondueën!
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Augurk.

Toegevoegd na 22 uur:
brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
+ Mmmm, het water loopt me in de mond.
Je kunt ook kiezen voor een Japanse fondue:

voor 2 personen:
300-400 g groenten: wortel, broccoli, bloemkool, venkel, ui, pompoen, paprika
zonnebloemolie
desgewenst: sesamzaad

voor het beslag:
1 kop tarwemeel of ½ kop tarwemeel en ½ kop boekweitmeel (of speciale tempurabloem)
1 ei

Doe het tarwemeel, het ei, een mespuntje zout en een kopje water in een kom en klop dit in een keukenmachine tot een dik beslag. Bewaar het beslag gekoeld.

Doe de zonnebloemolie in de fonduepan. De olie moet ongeveer 180 °C zijn anders worden de hapjes te vet. De olie is heet genoeg als deze gaat spetteren wanneer u er een druppel water in laat vallen.

Haal, zodra de olie heet genoeg is, een aantal stukjes groente door het beslag, bestrooi ze eventueel met sesamzaad en frituur ze.

variatietip
Neem er naar wens ook stukjes visfilet, gepelde garnalen of kleine vegetarische gehaktballetjes bij.

tip
Frituur niet teveel tegelijk anders koelt de olie teveel af en neemt het beslag teveel vet op.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tempeh!
Zoveel meer smaak dan tofu.. en veel meer 'bite', verkrijgbaar bij de natuurwinkel/reformzaak.
Of falafel-balletjes (ook zelf te maken), bijvoorbeeld bij AH te kopen.
Of natuurlijk gewone groenten met veel smaak, als roosjes bloemkool, schijfjes paprika, blokjes panir, en ook partjes rode ui of zoete witte ui en nog veel meer! Heerlijk, ik krijg er al zin in!