Welke uitdrukkingen bestaan er allemaal om nieuwsgierige mensen / kinderen af te wimpelen als ze vragen 'wat eten we vandaag'?

En waar komen ze vandaan?
Bijvoorbeeld: Nieuwneuzen en Blokstaarten (Vlaanderen)
Stront meej Striepkes (Den Bosch)
Hussen met je neus er tussen (afkomst onbekend)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pfoeh... Dat zijn er nogal veel:) Hier allemaal op een rijtje: Wieflawaflawoefla Wat de pot schaft Schoedsel met klizarasaus Gedroogde vlambeien uit Drostelkade Gestoofde klapkarbonade gemarineerd in vloemaniade Gebakken armakulade Snoefels met slagroom Gevulde konijnenkeutels Warm eten Dobbelsteentjes met sla Blote billetjes in het gras witte bonen met snijbonen :) Nog iets toe te voegen? (: Dit is allemaal van de site!

Dat is nog een verassing. Toegevoegd na 1 minuut: Die zij mijn moeder altijd tegen mij in A'dam

Je zegt wat je eet en ze gaan weg.

Mijn vader zegt altijd dat we 'stront met striepkes eten' als we vroegen wat er op het menu stond...... Toegevoegd na 1 minuut: en als toevoeging: èn aongereege riepjes!

Vor un kwartje friet en vor un dubbeltje majenaaje.. Ik weet niet uit welke streek dit komt, een tante van mij zei dat altijd.. (dat was een beetje een 'schuine' tante)

Mijn moeder zei altijd: we eten hussen met je neus ertussen..

Mijn moeder zei altijd: "Hussen met prikken en lange staarten".

Hetzelfde als gisteren: Weer niks !! Heb alleen geen idee waar het vandaan komt

Ik zei vaak tegen mijn kinderen, hasiebasie en dat betekende ik weet het nog niet, kliekjes of een 1-pansgerecht.

"Frikkedille met apestaarte", zei mijn moeder altijd, en ik heb het overgenomen.

mijn moeder zei altijd 'gehaktbal met snot'. Op een gegeven moment durfde mijn broer en ik de gehaktballen echt niet meer te eten... gedachte van m'n moeder was dat ze een hekel had aan gehaktballen draaien en dan hoefde ze die niet meer te maken, gezien m'n broer en ik ze niet aten en anders alleen m'n vader ze at ;-)

hond in de pot

Mijn vader zei altijd: "kip met friet en appelmoes" in de hoop dat we dan heel leuk vonden en dan weg gingen denk ik...

sipelsop

Stront mei stjentsjes(stront met steentjes)Uit Friesland. of hea(hooi) We kregen vroeger weinig meeeters over de vloer...

Niet voor kinderen; Zacht gekookte teelballen in geilcrème Voorgekauwde eikel met voorhuidkaas Gerookte borsttepels in maandstondensaus Gehakte kittelaar gestoofd in spermasaus Oude klootzakken gemarineerd in eigen pis Creme à la schieterie vind ik wel grappig

augurken in de thee

"Mondsteeksel"! Ik hoor het mijn moeder nog zeggen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100